Bestilling av kartgrunnlag:
Situasjonskart og reguleringskart med bestemmelser fås ved henvendelse til avdeling for plan, miljøutvikling og næring i Karasjok rådhus:
Søknaden som sendes til kommunen skal inneholde:
Tegn arealoverføringen inn på målsatt situasjonsplan i målestokk 1:500 (1:1000 for store tiltak) som du fikk fra kommunen. Send ut nabovarsel basert på mottatt naboliste. Naboene skal sende sine merknader til deg, slik at du kan kommentere dem før alt sendes samlet til kommunen. Vent minst 2 uker for eventuelle nabomerknader, og send inn til kommunen:
Utfylt skjema Rekvisisjon av oppmålingsforretning/matrikulering
Utfylt skjema Erklæring om arealoverføring
Utfylt skjema Nabovarsel sendes til berørte naboer og gjenboere
Utfylt skjema for Kvittering for nabovarsel sendes kommunen sammen med søknaden
Utfylt skjema Opplysninger gitt i nabovarsel sendes kommunen sammen med søknaden
Situasjonskart som viser involverte eiendommer og som tydelig angir hvordan arealoverføringen ønskes utført.
Partsliste, opplysninger om nabomatrikkelenheter og eventuelle rettigheter som blir berørt.
Eventuelle nabomerknader med dine kommentarer
Eventuelt søknad om dispensasjon
Eventuell utfylt skjema Fullmakt
Eventuelt erklæring om pantefrafall fra panthavere
Eventuelt konsesjonsvedtak, egenerklæring om konsesjonsfrihet, eller erklæring om tilleggsareal
Send også inn reguleringskartet og reguleringsbestemmelsene.
Partene er ansvarlig for å fremskaffe nødvendige erklæringer og sender alle nødvendige dokumenter samlet til kommunen:
Karasjok kommune, postboks 84, 9735 Karasjok
epost: postmottak@karasjok.kommune.no