Flyktninger fra Ukraina - private boliger

Som følge av situasjonen i Ukraina, er det ventet at mange ukrainere vil ankomme Norge i tiden framover. På nåværende tidspunkt er det uklart hvor mange flyktninger som kommer, og hvor og når disse vil bli bosatt.

Behovet for bosetting av flyktninger i kommunene vil dermed kunne bli større enn tidligere antatt.

Karasjok kommune ønsker derfor å henvende seg til private som har bolig til disposisjon for bosetting av flyktninger fra Ukraina.

Hvis det er noen private som ønsker å stille boliger/leiligheter/hybelleiligheter eller andre boenheter til disposisjon for bosetting av nyankomne flyktninger, kan flyktningtjenesten kontaktes.

Kontakt flyktningtjenesten innen onsdag 30. mars på epost: alf.henry.somby.boine@karasjok.kommune.no eller på telefon 413 86 094 for beskrivelse av areal på bolig, antall rom, tilstand og leiepris.